בלעדי ב'קול חי' • רבי דוד חנניה פינטו: "כואב לקב"ה מחוסר האחדות בישראל"

    ישראל אוחיון 2 Comment on בלעדי ב'קול חי' • רבי דוד חנניה פינטו: "כואב לקב"ה מחוסר האחדות בישראל"
    14:54
    16.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on ד"ר סירקיס-בנק סופדת לאדמו"ר זצ"ל: "מורה הדרך שלי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימים ספורים לפני פרוס עלינו יום הדין, בו יוחלט אם נכתב לחיים טובים ולשלום, או חלילה ההפך, יהודים בכל אתר ואתר בעולם שופכים ליבם לפני אבינו שבשמים, באמירת סליחות.

    זכינו להתקבל לשיחה קצרה וממצה אצל הגאון הגדול רבי דוד חנניה פינטו שליט"א, אחד ממחזיקי ומפיצי התורה הגדולים בעולם, בנם של קדושים וראש מוסדות 'אורות חיים ומשה' ששולחים זרועות קדושה בארה"ב, צרפת, ספרד, ברזיל, ארגנטינה, ובארץ ישראל בירושלים ואשדוד. הרב פינטו ידוע כאחד שפועל רבות בארץ ומחוצה לה לחיזוק וקירוב הלבבות.

    הרב שליט"א קיבלנו במאור פנים, תוך שהוא מתעניין באבהות לשלומינו. לפניו היו מונחים גליונות חידושי תורה בהם הוא העלה את הגיגיו על הכתב. דברי התורה מופצים לרבבות, בקרב קהל צאן מרעיתו.

    ביקשנו רשות לשאול במה עלינו להתחזק בחודש אלול שאנחנו בעיצומו
    "צריך לדעת מי המלך, מי הקב"ה. מה שווה לחזור בתשובה ולא יודעים על מה לחזור בתשובה. יש כאלה שאוהבים ללכת לסליחות בגלל החוייה. חודש אלול זה לא צחוק, אלול מלשון אדם לול. תרנגולים שנמצאים בתוך לול יודעים שהם הולכים לשחיטה. איש לא יודע מי יחיה ומי ימות, מי בעתו ומי לא בעתו.

    יש כאלה שברכתי אותם באלול, ראיתי אותם בין ראש השנה לכיפור והיום אינם. צעירים וזקנים, ממש כמו בלול. אם אדם ירגיש את עצמו שהוא בלול הוא יפחד.

    בשנה האחרונה היו הרבה מחלוקות בקרב הציבור
    בחודש הזה כל אחד מאיתנו יעשה חשבון נפש. לקב"ה יש כאב וצער גדול מזה שעם ישראל לא באחדות. אנחנו בסכנה גדולה פה בארץ הקודש, מוקפים אויבים, אני שונא מילה חילוני ומילה חרדי. למדתי הרבה חסידות והרבה מוסר, משם ראיתי שצריך לקרב כל אחד ואחד.

    כמה סבלנו בשנים האחרונות, בני תורה סבלו וברוך ה' שעברנו את זה. צריך לדעת כשמזלזלים בגדולי ישראל זה סכנה. בקהלת קהל שמעתי אנשים שקוראים לגדולי ישראל בשמות הפרטיים שלהם – דבר כזה לא שמענו. מי שלומד תורה הוא אש ואסור לנגוע בו.

    דוד חנניה פינטו

    ביקשנו מהרב לספר על הפעילות הרוחנית ברחבי תבל
    יש התבוללות נוראה ואיומה בעולם. בעוונותינו הרבים יש לנו גם אשמה, אנחנו צריכים לעשות יותר לקירוב הלבבות, לצאת יותר לשטח. פתחנו סניפים בצרפת ללימוד תורה ולקירוב הלבבות אבל זה לא מספיק.

    שפתחתי לפני 30 שנה ישיבה בליון חשבו שאני משוגע. אמרו לי מי יבוא ללמוד. אבל ידעתי שהתורה מחזרת אחרי מי שאוהבת אותה, יש יהודים שאוהבים תורה רק אין להם מקום. שנה אחרי שפתחנו ישיבה הגיעו להרצאה 1000 בני אדם. כמה נים אחר כך הגיעו ליום אחדות שעשינו בפריז 24 אלף יהודים. ראינו בפירוש את התגשמות הפסוק 'משכני אחריך נרוצה' צריך למשוך.

    בישראל יש גל מרנין של התקרבות לה'. יש פה ניסים גלויים יומיומיים. המצב פה של כבש אחד בין שבעים זאבים.

    בסיום השיחה בירך כבוד הרב את כל גולשי האתר לשנה טובה, כתיבה וחתימה טובה, ומילוי משאלות הלב של כולם.



    2 תגובות

    מיין תגובות